11 augusti 2013

Gymnasiet

Idag har jag gråtit, skrattat, stressat och varit förväntansfull. Skolan börjar om två dagar (sorry för att ta upp detta) och mitt humör varierar så sjukt just nu. Dels vill jag till skolan, längtar till vardagar, träningar, höstigare väder och mysigare kläder. Andra delen av mig vill bara skrika, gråta, lägga mig under tre stycken täcken i sängen och inte tänka på något som har med skola och slut på ledighet att göra. 
Känns så underligt att gå till en ny skola. Har ingen aning om hur allt går till där, hurudana alla andra är och beter sig, hur man ska vara, klä dig osv. Det är kanske det som oroar de flesta, om de ska passa in i och bli accepterade. Jag vet inte hur ni tänker som läser detta, om ni redan har bestämt er för vad ni ska ha på er, vem ni ska tala med osv. Jag själv har ännu en blank sida på denna punkt.. 

Man borde inte oroa sig så mycket, det är ju bara en ny skola, man får träffa nya människor osv.. Men vad är det då som man måste oroa sig för?! Kan man inte bara göra det man vill, vara den man är utan att känna sig nedtyngd?

Till alla er som ska börja i en ny skola nu till hösten, oroa er inte. Gå med rak rygg och ett stort leende så klarar ni det mesta! Tro på er själva för jag tror på er ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar