21 april 2014

Sunny easter

Glad påsk i efterskott! Hoppas ni har haft ett skönt lov och ätit för mycket godis :)

Jag själv har inte haft det så bra.. På onsdag eftermiddag var jag hos tandläkaren för att dra ut två visdomständer. Var nervös före och det blev inte direkt bättre av att jag fick syn på sprutan de bedövade mig med.. Ush fy fan. Blundade mig igenom hela operationen och öppnade ögonen först då tandläkaren sade att hon var färdig. Mamma förde hem mig och den kvällen gick så sjukt långsamt.. Då bedövningen började släppa fick jag värk. Åt värkmedicin och grät för att det gjorde så ont. Kröp ner i sängen och tittade på två filmer för att komma på andra tankar. Kinden svällde upp och jag fick äta kall soppa till middag. Rekommenderar inte.



Dagarna har gått långsamt och det enda vettiga jag gjorde var att läsa på min finskabok. Torsdag kväll kom äntligen min syster hem från hennes utbytestid! Så skönt att få krama om henne igen! Hon hämtade med sig makroner och ett underbart nagellack :} 
På lördagen var den första dagen jag vågade mig ut in public (till butiken). Fick med mig en concealer och ett saltvattenspray till håret som jag har tänkt köpa hur länge som helst.



På söndagen gjorde jag en massa skoljobb och så åt vi påskmiddag tillsammans med systern och hennes pojkvän. Mamma och jag hade bakat en limekaka som blev sjukt lyckad! Hade på mig kjol och var glad för att jag (nästan) kunde tugga normalt igen!
Svullnaden är borta och blånaden på kinden har blivit underbart grön.. Haha ush, hoppas det skulle försvinna så fort som möjligt!


Idag har jag skrivit på hissaprojektet och läst en bok ute i solen. Så underbart med värme!!
Sorry för detta negativa inlägg pga mina tänder men jag ville bara dela med mig av dessa dagar. Jag är så lättad över att min kind inte är svullen mera, och färgen tror jag nog försvinner snart. Och jag har inga visdomständer kvar!! Så skönt att få det fixat fast dessa dagar verkligen inte har varit kul.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar