31 juli 2014

Boktips

På sommaren har man tillräckligt mycket tid för attäntligen kunna börja läsa något annat än skolböcker. Dessa två har jag läst och ville tipsa er eftersom jag tycker att de är värda att läsa.


Divergent
Om ni har sett filmen och tyckte den var bra så ska ni definitivt läsa boken! Tyckte boken beskrev olika händelser mycket bra och man förstod massa mer än då man såg filmen. Om ni inte har sett filmen ska ni läsa denna först och sedan se den. Divergent är verkligen sjukt bra och just nu håller jag på med andra boken i trion. Måste få veta vad som händer!

Eleanor & Park
Såg ett youtube klipp där en tjej tipsade om denna bok, och jag letade upp den i bibban och fastnade genast. Boken är fängslande och skriven på ett sätt som gör att jag inte kunde sluta läsa. Den handlar om två ungdomar som kommer från helt olika familjer och livssituationer och blir tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar