13 januari 2014

Framtid

Sitter just nu i köket och har druckit flera koppar te, ätit nybakad chokladkaka, fixat klart moddan tills imorgon och inte fattat något av matteläxan. Ville bara dela med mig av lite tankar.

Den senaste tiden har jag funderat mycket på framtiden, d.v.s. tiden efter gymnasiet. Åren går så sjukt fort och jag är rädd att jag inte tar vara på tiden. Jag har faktiskt ingen aning vad jag vill göra efter gymnasiet. Det känns så svårt att bestämma sig för vilket yrke man vill ha, vilken utbildning, vilket universitet osv. Dessutom har jag lite planer på att starta eget företag men då jag inte vet exakt vilket ämne det ska vara inom och hur jag nå dit så är det lite svårt.. Men jag vet ju att man knappast kan börja leva på det efter gymnasiet.

Det som jag mest oroar mig för är att jag inte kommer på vad jag vill, vart jag vill söka. Tänk om det blir helt fel och man inte trivs alls? Så många svåra frågor.

Ja, ville bara skriva av mig.
Har ni några planer för denna tid i ert liv? Berätta gärna! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar