3 januari 2014

I'm back!



Hej, länge sen!
Jag har haft det underbart! Första gången jag var i USA och det var som jag föreställt mig. Miami var verkligen ljuvligt. Värmen var det bästa med hela resan och solen sken de flesta dagarna. Första gången jag solade på julafton, haha :D Har ätit alldeles för mycket god mat. Så sjukt stora portioner men så gott att man inte kunde sluta äta! Vi bodde i Miami beach. Hotellet var verkligen fint och sängen är den bästa jag någonsin sovit i. Synd att man inte kunde ta med den hem :/ Julafton firades på hotellens restaurang med god mat. Fick massage, en topp och dollar till julklapp. Pengarna spenderades bra :) Kan göra ett inlägg om inköpen senare.

Efter lite över en vecka åkte vi vidare till New York. Vädret var alldeles för kallt men vi lät inte det förstöra resan. Gick omkring så mycket vi orkade, åt på TGI Fridays, köpte kaffe och donitsar på Dunkin' Donuts, tog en taxi till Soho för att besöka Brandy Melville och Hollister där och kastade en blick över Little Italy. En kväll gick vi på Phantom of the Opera. Musikalen var den bästa jag någonsin sett, sjukt bra och så satsad! Verkligen sevärd så gå på den om ni har chansen. På nyårsafton åt vi världens godaste middag och firade tolvslaget. Macklemore & Ryan Lewis, Icona Pop och Miley Cyrus skulle uppträda vid Times Square men tyvärr var det omöjligt att ta sig dit om man inte skulle ha stått på plats sedan 12 pm, vilket verkligen inte var ett alternativ för oss då det var sjukt kallt och vi hade bordet bokat på restaurangen. Fick höra Can't hold us på avstånd och slapp trängas med miljontals människor. Vi såg the ball drop från tv:n och hörde på en massa andra artister som sändes live från CNN. Sista dagen i det stora äpplet gick vi omkring i de bästa butikerna en sista gång, innan vi åt en andra gång på TGI Fridays och tog en taxi till flygfältet.

Kom hem på torsdag morgon och spenderade dagen med att packa upp och tvättat kläder. Somnade redan halv åtta och sov 14 timmar. Idag har jag fortsatt tvätta kläder och tittat tvserier. Har stegring och snuva så tar det lugnt. Passade på att flytta över lite kläder jag inte använder till syrrans tomma garderob. Praktiskt för mig, haha :) Ska fortsätta med att läsa på Snabba Cash och läsa bloggar.

Vi hörs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar