29 januari 2015

Listen to your soul

Hej. Ber om ursäkt över att jag inte uppdaterat. Min första orsak är provveckan. Har stressat och läst en massa, försökt satsa på det som jag vet att jag kan lyckas någorlunda i, och mått illa över allt det tråkiga som jag ändå måste lära mig... Imorgon ska jag skriva sista provet och så är de provutgivning..
Min andra orsak är att jag drabbats av en skada (eller två). På söndagen, då jag tänjde efter min pilates så försträckte jag mina knän. Hörde en hög smäll i vänstra knäet och kände att något flyttade på sig (ush fy, så obehagligt.) Har gått runt och haltat de senaste dagarna, och åkte till läkaren idag eftersom jag fortfarande har smärtor. Får besked imorgon vad felet är, men antagligen är det inte något värst allvarligt.
Det värsta är inte att gå runt och ha ont, inte för mig. Det värsta är att inte kunna träna. Det känns som om jag tappat bort mig själv då jag inte kan träna som jag brukade. Jag har märkt på mig själv att jag ändras också. Största förändringen är säkert mitt humör. Jag är mycket deppigare och känner mig inte alls lika energisk. Dessutom har jag börjat tänka allt mer på vad jag äter. Det känns som om jag äter så mycket sämre just nu, jag orkar liksom inte bry mig mera.
Det gäller verkligen att köra allt eller inget, iaf för mig. Nu kan jag inte vänta på att kunna ge järnet och köra på allt igen!!

Jag hade så mycket planerat för denna vecka som jag nu inte kan åstadkomma. Hade imorgon tänkt gå runt på stan, idag skulle jag ha besökt banken, och så alla träningspass så klart.
Men jag vet att jag måste vila, vänta att allting läks. Det är viktigt att ta hand om kroppen och lyssna på vad den säger.

Annars så vill jag ha vår typ imorgon. Är ni med mig? Orkar inte med kyla och vinterjackan mera, snälla sol kom hit nu!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar