18 mars 2015

Avocado chocolate pudding

Om ni inte redan visste så älskar jag avokado. Äter frukten (ja det är faktiskt det haha) minst tre gånger i veckan, helst alla dagar! Tröttnar aldrig haha! Har så länge velat testa att göra avokado chokladpudding, så idag passade jag på. Ångrar verkligen att jag inte testat tidigare, det blev ju så sjukt gott!! :}
För er som inte tycker om avokado så smakade denna pudding faktiskt bara choklad, avokadon bidrar bara med den där lena, underbara konsistensen.

Jag använde mig av (1 portion):

◇ 1 mogen avokado

◇ 1 msk kakao (ta i så mycket ni vill ha, beroende på hur stark chokladsmak ni tycker om)

◇ 1 msk honung

◇ 1/2 dl havremjölk (går bra med kokos eller vanlig mjölk också!)

◇ kokosflarn till topping

 

Jag använde mig inte av några mått så därför så är detta recept på ett ungefär.
Kasta ner allt i en mixer och mixa på tills ni får en jämn pudding. Toppa med kokosflarn och njut! Så enkelt men underbart gott!





 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar