4 mars 2015

Bra idag

Hann klämma in ett magmuskel pass mellan skola och jobbet

Jobbade länge fast jag var trött

Fick ett oväntat bra resultat i en hörförståelse


Tog äntligen tag i framtiden och gick runt och frågade efter sommarjobb

Att jag blev så vänligt bemött av alla som jag pratade om jobb med, så lite kan ha en så stor inverkan!

Hittade en underbar hälsobutik 

En av mina favoritsånger spelades i en av butikerna som jag gick runt i

Räkna upp några positiva saker som hänt er under dagen. Har märkt att detta verkligen hjälper dels med ett mer positivt tänkande och för att uppskatta sådant som man kanske inte tänker så ofta på. Listan behöver inte vara invecklad, den kan innehålla för oss självklara saker som att "idag gick jag". För tänk vad lyckliga vi borde vara över att bara kunna gå, springa, le, skratta, inte ha någon sjukdom... Inte behöva sitta i rullstol, inte ha ont varenda dag.. Det är många som glömmer bort att uppskatta sådant. Var glada över det ni har! Don't forget to smile :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar